CSS PNG Image Fix for IE

We’ve all seen them, the hoards of PNG fixes for IE6. That is because IE6 is a bag of smashed buttholes. I’m serious. It is. That is why we (web designers of the new world) have to continually come up with creative ways to solve the PNG issue. In case you are lost, just realize that in IE6, PNG images with transparency do not show their transparent regions, so you have to use some crazy IE6 proprietary filters. Moving on.

このサイトには必要ないかなぁと思って、IE6でPNG透過画像をきちんと表示させる対策をとっていませんでした。IE6では透過情報は失われるけど画像自体は表示されるから支障はないかなぁと考えたからです。しかし、アクセスログを解析するとIE6でアクセスしていただいている方が皆無ではないことを知ったので対策に乗り出したのでした。
方法はいろいろとありますが、AlphaImageLoaderを利用することは共通しててCSSの書き方がちょっとずつ違うくらいです。今回は最近仕入れた方法を利用することにしました。
+ CSS PNG Image Fix for IE ? Blog ? Komodo Media
WordPressの構造をよく理解していないからか、相対パスで記述しても有効にならず絶対パスでなんとか動いてくれたのでした。
関連情報
IE6 の透過 PNG 対策。

コメントする

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です